Fixa till Rachel Bilsons Look

sno stilen rachel

Det var ett tag sedan jag pratade om att börja med ett "Sno Stilen-inlägg", men jag kände att jag skulle vara hemma och ha tillgång till mina egna program och bilder innan jag startade. Här är i alla fall första inlägget - sno stilen av Rachel Bilson. Jag är fortfarande nybörjare på PaintNET.. vem vet, det kanske blir bättre med tiden. =) Jag tar gärna emot förslag på fler kändisar att göra sno stilen-inlägg om, så tipsa gärna om du har önskemål!

För att få till Rachels look:
- Grunda med concealer - YSLs hypade Touche Eclat under ögonen och över eventuella kvisslor i ansiktet och följ upp med foundation - Biotherms Sense som ger fukt och ger en snygg bas. Båda i färger som passar överens med din hudton.
- Lägg ögonskuggan Philosophys Supernatural fingerpaints i rosa toner, den ljusaste färgen, över hela ögonlocket och upp till ögonbrynet. Fortsätt med mellanfärgen eller mörkaste färgen över hela ögonlocket  och upp vid globlinjen.
- Använd rikligt med svart kajal - Lancômes Crayon Kohl innanför fransraden och vid undre fransraden också och sudda ut med fingrar eller försiktigt med en tops.
- Avsluta ögonen med Lancômes nya mascara Fatale i svart eller brunt, för den som vill, som utlovar mycket volym!
- Lägg cremerouget Jelly pong pong i aprikos ton där kinden sjunker in mest då du "suger in kinderna" och tona ut så att det ser naturligt ut.
- Det tog ett tag innan jag klurade ut hur Lumenes Chrystal radiance bäst användes - helt klart som highlighter på utvalda ställen. Lägg den på kindäpplet, det bulligaste stället när du ler, för att få till den där "fräscha looken" som Rachel har.
- Slutligen avslutar du med läppglans från Dior i en ljusrosa ton och lägg lite extra mitt på underläppen för att få lite mer "plut".

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: yazmina

hallå igen!
vet tyvärr inte hur man fixar chatt eller statistikmätare - annars hade jag gärna gjort det!
hoppas du blev nöjd med resultatet iaf, jag tycker det blev skitsnyggt!

2008-03-22 @ 15:58:14
URL: http://yazmina.blogg.se

Skriv något snällt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

din mejl eller epostadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0