Mitt egna recept på lövbiff med färdig klyftpotatis med bearnésås

För 2 personer

Du behöver
2 skivor lövbiff
klyftpotatis med sourcream onion smak av Findus
bearne´sås från Knorr

Gör  såhär!
Sätt ugnen på 225 grader och ta fram allt du behöver
Sätt äggklockan på 10min elr så mycket du behöver för att värma upp ugnen
Lägg klyftpotatisen i en långpanna och vänta tills äggklockan ringer
När äggklockan ringer så lägg in klyftpotatisen i  ugnen och sätt äggklockan på 20min
Ta fram lövbiffen och garnera den med grillolja och kryddor om du vill bara.
När äggklockan ringer så ta ut potatisen och salta och vänd
Lägg lövbiffen i stekpannan och vänd när du tror den fått en fin brun färg,
VÄND  INTE FÖR MÅNGA GÅNGER!
Sedan så tar du fram bearne´såsen och lägger pulvret i vatten och såsen e klar när den luktar gott och är lagom vattnig receptet på såsen från knorr står på paketet!

Sedan lägger du upp maten och dukar och stänger av ugnarna och äggklockorna!

Detta är mitt egna recept som funkade denna gång men de kan komma hinder men sånt vet jag inget om!
Här är bilder på sakerna som behövs!
++(hittade ingen bild på bearnesås


Kommentarer

Skriv något snällt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

din mejl eller epostadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0