Yoghurt märken

Vilken yoghurt är godast och billigast och vilket mätke ska man lita på?
Jag har testat 3 olika o ska skriva vad jag tyckte om alla 3.

1 Valio. Den är bra för laktosintoleranter och den har en god smak som smakar lite glass smak och den är jättegod! Kanske lite dyrare än vanligt ett plus för roliga förpackningar!

2 Arlas yoghurtar, Mer vuxensmak som är lite söt men annars god och ett plus för den fina förpackningen och bra priset!!

3Milko vanilj yoghurt,, Den smakar vanilj och är uppfriskande men den har trist förpackning och inte jättebra pris och sedan var yoghurten inte jättegod heller!


Näringsvärdena i olika produkterna.

Yoghurten från valio.
 
Energi340 kJ / 80 kcal680 kJ / 160 kcal
Protein3,2 g6,4 g
Kolhydrater13 g
(varav laktos <1 g)
26 g
(varav laktos <2 g)
Fett2,1 g4,2 g
Kalcium120 mg
(15 % av RDI)
240 mg
(30 % av RDI)
D-Vitamin0,5 µg
(10 % av RDI)
1,0 µg
(20 % av RDI)

RDI = rekommenderat dagligt intag.

Kolhydraterna har följande ursprung per 100 g: 8 g är tillsatt socker (sackaros), 4 g är naturliga sockerarter från mjölk och bär. Innehåller inget sötningsmedel.

Kylvara Förvaras vid högst +8°C. Öppnad förpackning är hållbar 4-5 dagar i kylskåp.




VINNAREN BLIR..... VALIO!!!!!!!!
Därför skrev jag bara näringsämnena åt den-
Men nu ska jag sticka till ica och handla med papsen-

Vilken är din favorityoghurt???


Kommentarer

Skriv något snällt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

din mejl eller epostadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0