Anorexia är inte kul

Nu läste jag precis min systers blogg om hennes ätstörningstid!
Jag kommer ihåg lite men de jag tyckte var taskigt var att hon kallade mig för tjockis bara för att jag inte väger 20kg.
Men jag kommer ihåg att hon åt ingenting nästan men nu äter hon bara mcdonald´s mst istället.
Hon tjatar alltid på att hon e tjock men jagh försöker vara trevlig att säga att hon är smal och fin men hon tror inte på det. Man ska vara nöjd med den kropp man har och inte jämföra sig med andra!
Liksom t,ex om jag är 11år och väger 50kg som nu inte är sant men vi säger att det e sant nu och fast jag vägde mer än andra i min klass och runt omkring mig men om jag var jätteglad och pigg och hade bra självförtroende och inte jämförde mig med andra då skulle mitt liv vara jättebra ändå!
Och tänk såhär_ Insidan är viktigast inte utsidan och man ska aldrig jämföra sig med modeller i tidningar för modeller mår oftast inte så bra fast de e snygga som liksom bara dricka vatten och äta en morot på en hel dag måt man inte så bra av!"
Här är några saker som visar vad som händer i kroppen om man har anorexia!

Psysiska symtom:

Viktfobi

Störd kroppsuppfattning

Bantningsfixering

Matfixering

Koncentrationssvårigheter

Tvångssymtom

Sömnsvårigheter

Försämrat omdöme

Dålig självkänsla
Ångest

Hyperaktivitet

Irritabilitet

Tvångsmässighet
Depression och självmordstankar
Låg självkänsla

Social isolering


Kroppsliga symtom:
Undervikt

Menstruationsbortfall
Sänkt ämnesomsättning
Låg puls
Lågt blodtryck
Sänkt kroppstemperatur
Lanugohår
Muskelsvaghet

Avmagring
 Kalla händer och fötter

Så tänk på detta jag skrivit och utseende är inte det viktigaste utan hur man är är viktigast GLÖM INTE DET!!!
Här är en video på...

en tjej som är normal men tycker hon är fet.

Tycker du att hon är fet eller normal? Jag tycker hon är normal!

Kommentarer

Skriv något snällt här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

din mejl eller epostadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0